streetracing.no

BMW E30 2.7 TURBO - TEKNISKE DATA

BMW 325i 2.7 Turbo: 506HK/550NM på bakhjula @ 1.6 bar

Effekt: 420hk på bakhjulene @ 1.5bar (95blyfri)
Dreiemoment: 590nm på bakhjulene @ 1.5bar (95blyfri)
Bilen er opprinnelig en 85 mod 323i coupe som er godkjent i vognkortet med turbo.

Blokk:
CP Stempel
AutoVerdi Råder
Støtgørdel
Diesel Veiv
Diesel Oljepumpe
Alt er vektjustert og satt sammen med nye lagre/pakninger av PPF.

Topp:
PPF kamdrev
Portet
Planet
Sveiset
Raceventiler
Mirafreste Seter
Hardere Ventilfjærer
Z45 Turbokam
PPF Grenrør
Precision PT67BB Turbo
960cc Dyser
Nuke Fuelrail

Maskinering og jobb gjort av PPF.

Drivlinje:
Sachs 618 Trykkplate
4 Puck Sinterlamell
TDS Girkasse
E-36 328i Mellomaksel
E-28 M535i Differensial med diffbrems (3,25 utv)
Sviktstål Akslinger med knuter/nav fra E-28 M535i (4x100 boltsirkel)
FK Konigsport coilovers (justerbar høyde/hardhet), tuv godkjent
Movit bremser foran 322x32mm, tuv godkjent
Powerflex i hele understellet
Nyoverhalt Z3m Tannstang
Justerbar camber/caster bak
Justerbare topplagre foran
Største stabstag foran/bak fra Ireland Engineering med uniballs og forsterkninger

Diverse:
M535i Radiator
PPF Dumpventil
Spal elvifte
3,5" downpipe, resten er 3" med en magnaflow demper
Samco silikonslanger
Bosch 044 bensinpumpe
Nuke bensinfilter
Aeromotive bensintrykkregulator
Stålomspunnede bensinslanger
BMC dobbelkon luftfilter 4"
Orginal M-Tech2 styling
DTS sportsstoler forran, vippbare
Semsket OMP ratt
Sentrallås/alarm
Startec baklykter
Sorte Hella frontlykter
Sorte blinklys forran og på siden
7x17 + 9x17 Toora Racing felger med 225/35 245/35 dekk
Motoren blir styrt av Autronic SM4. Tenning består av MSD 6A + Blaster 2 coil.